Vanaf aanstaande maandag trapt Kruidvat af met haar gloednieuwe ‘Beautytrends volg je met Kruidvat’ campagne in Nederland en België. Met de campagne wil de retailer haar positie als autoriteit op het gebied van beauty, voor zowel Generatie Z als oudere generaties, verstevigen. Door middel van een duale strategie in de campagne worden beide doelgroepen optimaal bereikt. Terwijl Generatie Z vaak al vertrouwd is met de nieuwste beautytrends en bijbehorende ‘beautyslang’, begrijpt Kruidvat dat deze soms niet helemaal te volgen zijn voor de wat oudere generaties. De nieuwste campagne vertaalt ‘beautyslang’ naar begrijpelijke taal, zodat iedereen de laatste beautytrends kan volgen. Zo maakt Kruidvat het nieuwste in beauty, voor de mooiste prijs, betaalbaar én toegankelijk voor iedereen.
In de gloednieuwe tv-commercial zien we dat moeder Lies niet helemaal op de hoogte is van de allernieuwste beautytermen van haar dochters Anna en Livi. Zo zien we Anna en Livi een ‘Get Ready With Me’ vlog opnemen, experimenteert een van de dochters met de beautytrend ‘mascara cocktailing’ en bezoeken ze samen een Kruidvat winkel om de nieuwste en trending beautyproducten te kopen om je wenkbrauwen helemaal ‘on fleek’ te maken. Ondanks de poging van Lies om mee te gaan in de beautyslang verloopt dit niet geheel soepel.
“Met deze nieuwe campagne laten we op een ludieke manier de verschillen tussen generaties zien als het gaat om beautytaal en -trends. Termen als ‘mascara cocktailing’ en ‘skinimalism’ zijn voor veel mensen negen van de tien keer abracadabra. Met deze campagne willen we ervoor zorgen dat echt iedereen de laatste beautytrends en innovaties kan volgen”, zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat.
“We hebben een doordacht campagneplan om verschillende generaties optimaal te bereiken waaronder de uitdagende Generatie Z. De inzet van kanalen en de budgetverdeling zijn hierbij cruciaal geweest. Generatie Z bereiken we vooral online en via influencers. Bijvoorbeeld met een Beauty Trend Academy waarvoor een groep influencers is uitgenodigd voor diverse workshops en een presentatie over de laatste beautytrends. Andere generaties bereiken we onder andere via Lies op tv, de huis-aan-huis reclamefolder en POS-materialen in onze winkels”, vervolgt Smith. “Daarnaast zetten we ook radio en PR in. Kortom een 360-graden marketingcampagne waarbij we verschillende doelgroepen willen binden.”
Voor het PR & influencerluik heeft Kruidvat samengewerkt met content creators en verzamelden ze de leukste trends voor komend seizoen met heldere uitleg en ze laten zien hoe je ermee aan de slag gaat.
Over Kruidvat België
Contactgegevens
Kopieer link
https://nieuws.kruidvat.be/236169-kruidvat-verstevigt-beautypositie-met-nieuwe-campagneGerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Kruidvat geeft gezicht aan verzorgingsarmoede
Kruidvat zet verzorgingsarmoede op de kaart. Dankzij de openhartige verhalen van ervaringsdeskundigen Stephanie, Anne, Jonathan en Matthias krijgen we een inkijk in de dagelijkse impact van dit pro...
Kruidvat stimuleert klanten een stapje duurzamer te doen
Kruidvat introduceert komende week een gloednieuwe campagne: "Een stapje duurzamer, daar doe je voordeel mee". Bij verduurzamen denken we vaak aan grote aanpassingen, maar ook de kleine stapjes mak...
Kruidvat lanceert nieuwe zomercampagne: ‘Perfecte Voorbereiding voor de Imperfecte Vakantie’
Kruidvat introduceert vanaf maandag 24 juni met trots haar zomercampagne: Goed Voorbereid, Groot Voordeel. Deze keer staat de soms onaangename realiteit van de zomervakantie centraal.
ONTDEK DE TRENDS VAN HET NIEUWE BEAUTYSEIZOEN MET KRUIDVAT
De nieuwste beautytrends spot je niet langer op de catwalks maar op TikTok en Instagram waarbij content creators de bron bij uitstek zijn om trends te voorspellen.