Kruidvat opent 300ste winkel in België

Mijlpaal in groeistrategie en het einde is nog niet in zicht

300steKruidvat_By_Momentum-165.jpg
  • jpg

Vandaag opent Kruidvat haar 300ste vestiging in Dok Noord, een nieuwe, hippe buurt in Gent. Deze mijlpaal markeert een belangrijk moment in de groeiambitie van Kruidvat. In tien jaar tijd steeg het aantal winkels van 184 naar 300 en het einde van deze expansie is nog lang niet in zicht. Ter gelegenheid van deze bijzondere opening ontving de Belgische Federatie van Voedselbanken 3.000 Kruidvat Health & Beauty kaarten ter waarde van 75.000 euro.

Nieuwe filialen en een nieuw winkelconcept

In de Gentse wijk Dok Noord vierde Kruidvat vandaag de feestelijke opening van zijn nieuwste filiaal, waarmee het totaal aantal Kruidvatwinkels in België op 300 komt. Bert Verhoef, Managing Director voor Kruidvat België, is tevreden: "Al 31 jaar zijn we actief in België en jaarlijks openen we een tiental nieuwe winkels. Zo’n mijlpaal als vandaag vieren we graag met onze klanten, en ik ben enthousiast over de toekomstige groei die we nog voor ogen hebben.” Deze expansie is een onderdeel van Kruidvat's strategie om gezond, mooi en goed voelen toegankelijk te maken voor iedereen, door het aanbieden van betaalbare verzorgingsproducten en door dicht bij de klanten te zijn. Met name in Wallonië, waar er nu een zestigtal winkels zijn, ziet Bert Verhoef aanzienlijke mogelijkheden voor uitbreiding.

Kruidvat's ambitie om te groeien wordt ook weerspiegeld in de woorden van Ed van de Weerd, CEO van Kruidvat, die de groeimogelijkheden in België benadrukte in vergelijking met Nederland: "In Nederland hebben we bijna 1000 winkels voor 18 miljoen mensen. In België zijn dat er 300 op een bevolking van 11 miljoen.” Met de plannen om jaarlijks een tiental nieuwe winkels te openen, ziet hij de komende jaren als een periode van voortdurende groei voor het bedrijf. Niet enkel op het vlak van de fysieke winkels, maar ook qua online aanwezigheid.

Daarnaast investeert Kruidvat continu om de huidige winkels aantrekkelijk te houden met het oog op veranderende klantwensen. De focus ligt daarbij op winkelcomfort met brede gangen, heldere ledverlichting, hippe kleuren, duidelijke signalisatie en zelfscankassa’s in nabijheid van de bemande kassa’s.

Structurele samenwerking met de Belgische Federatie van Voedselbanken

Kruidvat zet zich ook in tegen armoede. “Als voordeelretailer zetten wij ons elke dag met lage prijzen, scherpe aanbiedingen en ons uitgebreide assortiment in om consumenten te helpen zich gezond, mooi en goed te voelen”, zegt Bert Verhoef, Managing Director van Kruidvat België. “Armoede is een groot maatschappelijk probleem en daar willen we wat aan doen. Wij willen er echt voor iedereen zijn en werken daarom samen met de Belgische Federatie van Voedselbanken.” ​ 

Kruidvat overhandigde tijdens de opening in Gent 3000 Health & Beauty kaarten, ter waarde van 75.000 euro, aan de Belgische Federatie van Voedselbanken als onderdeel van hun structurele inzet voor deze organisatie. Een eerder initiatief deze winter, met een kerstnummer van Metejoor, droeg hier ook al aan bij. De kaarten zien er hetzelfde uit als een reguliere cadeaukaart van Kruidvat, zo is discretie verzekerd en hoopt Kruidvat een grote drempel weg te nemen.

Over Kruidvat België

Avec plus de 1 250 magasins et 25 000 collaborateurs dévoués aux Pays-Bas et en Belgique, Kruidvat est le leader incontesté du marché de la santé et de la beauté. Kruidvat s'engage à rendre la santé, la beauté et le bien-être accessibles à tous. Sous sa devise "Toujours surprenant et avantageux", la chaîne de drogueries propose un large éventail de produits de santé, de beauté et d'articles pour bébé, alliant abordabilité, diversité et haute qualité. Cette offre est complétée par une gamme étendue et surprenante de produits, permettant ainsi à chacun de trouver ce dont il a besoin.


Contactgegevens

Gerelateerde thema's

Ontvang het laatste Kruidvat België nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL